În perioada 26 ianuarie – 2 februarie 2013, studenţi ai Facultății de Administraţie şi Afaceri şi ai Facultății de Limbi şi Literaturi Străine - Departamentul Limbi Moderne Aplicate din cadrul Universităţii din Bucureşti au obţinut trei medalii de aur (din cele trei maximum posibile), două medalii de argint şi trei medalii de bronz la cea de-a XVI-a sesiune Markstrat a programului intensiv organizat de consorţiul DUKENET la Hamilton în Scoția, Marea Britanie.
Echipa care a reprezentat Universitatea din Bucureşti a fost formată din șase studente de la Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine, secţia Limbi Moderne Aplicate şi Masteratul Cultura şi Limbajul Organizaţiilor Europene, – Aura Ionescu (aur), Ana Onofrei (aur), Oana Zidaru (aur), Alina Violeta Popa (argint), Alexandra Badea (bronz), Alexandra Nuta (bronz) – şi două studente de la Facultatea de Administraţie şi Afaceri – Monica Dobrescu (argint), Marenca Tomi (bronz). Echipa a fost condusă de conf. dr. Diana Ioniţă și prof. dr. Magdalena Iordache-Platis, care au obținut, de asemenea, medalii de aur.
În cadrul programului Markstrat, studenţii au luat parte timp de o săptămână la 11 runde de simulare online pe probleme de marketing în limba engleză, fiind coordonaţi de către profesori/instructori din ţările participante. Au fost testate cunoştinţele de limba engleză, limbajul terminologic specific domeniului marketing, conceptele teoretice de marketing şi management, competenţele IT, dar şi modul de lucru în echipă, viteza şi spontaneitatea luării de decizii sau găsirii de soluţii, munca în regim de stres, competenţa de autoevaluare şi de reacţie în situaţii limită. Strategia folosită de către firma virtuală concepută de studenţii Universităţii din Bucureşti a impresionat juriul în urma rapoartelor intermediare predate la sfârşitul fiecărei runde şi a prezentării finale.
La competiţia de anul acesta au participat 76 de studenţi şi 14 cadre didactice din Marea Britanie, Germania, Polonia, Finlanda, Ţările de Jos, Franţa şi România.
Dukenet este o reţea care a fost înfiinţată acum 15 ani şi cuprinde universităţi din Europa (Danemarca, Ţările de Jos, Finlanda, Franţa, Germania, Italia, Spania, Suedia, Marea Britanie, Norvegia, România, Polonia). Din anul 2008, Universitatea din Bucureşti a devenit partener cu drepturi egale, urmând să trimită anual studenţi din departamentele şi facultăţile menţionate la un stagiu intensiv de strategii de marketing.
