secretariat@faa.unibuc.ro Program cu publicul:
Luni - Joi: Orele 12-14

Romanian Afrikaans Arabic Chinese (Simplified) English French German Greek Hungarian Italian Korean Polish Portuguese Russian Spanish Swedish Turkish Ukrainian

ȘTIRI

Hotărârea Universității din București cu privire la organizarea activităților didactice după încetarea stării de alertă

https://unibuc.ro/hotararea-universitatii-din-bucuresti-cu-privire-la-organizarea-activitatilor-didactice-dupa-incetarea-starii-de-alerta-2/?fbclid=IwAR22e3zQjo-TKlU-TemoI5NMR0Us1ULiTGUJDWNpwV3ujBb6C52ihKOE8LE

 

Senatul Universității din București a adoptat, în baza propunerii Consiliului de Administrație, în ședința din 16 martie 2022, hotărârea privind modalitatea de desfășurare a cursurilor în semestrul al doilea, până la finalizarea anului universitar 2021-2022.

Astfel, conform hotărârii adoptate de Senatul UB și având în vedere încetarea stării de alertă pe teritoriul României, conform HG nr. 7/03.02.2022, Ordinului ME/MS nr. 3343/707/2022 privind abrogarea Ordinului ME/MS 5338/2015/2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2 și Adresa Ministerului Educației nr. 71/DGIU/08.03.2022, precum și lipsa unui cadru legal privind tranziția de la învățământul organizat preponderent online către învățământul preponderent față în față, „activitățile didactice se vor desfășura cu prezență fizică, conform orarelor pentru semestrul al II-lea. Pentru activitățile desfășurate în sistem fizic pe durata perioadei de tranziție prevăzută la art. 2, acolo unde este posibil, se recomandă și transmiterea online a activităților didactice pentru studenții care din motive obiective nu pot fi prezenți în spațiile de învățământ”.

În același timp, Hotărârea votată de Senatul Universității din București prevede că „pentru programele de studii pentru care nu există posibilitatea planificării imediate a activităților față în față, Consiliul Facultății va stabili o perioadă de tranziție și va hotărî fie organizarea în sistem online a activității în decursul acesteia, fie recuperarea ulterioară a activității, potrivit unui program stabilit de comun acord între cadrul didactic și studenți. Reprogramarea activității se poate face inclusiv în sistem modular, până la finalul semestrului. Programele de recuperare vor fi centralizate la nivelul departamentelor și facultăților”.

Totodată, se precizează că „în baza prevederilor art. 40 alin. (1) din Legea nr. 55/2020, introdus prin OUG nr. 99/2021, după reluarea activității în sistem fizic și în limita duratei semestrului al II-lea al anului universitar 2021-2022, decanul facultății poate aproba, în mod individual, la cererea motivată a cadrului didactic, desfășurarea online a activității didactice, fără a fi necesară nici recuperarea ulterioară și nici prezența cadrului didactic în cauză în spațiile de învățământ”.

În ceea ce privește formele de învățământ ID/IFR, activitățile de tutorat și cele aplicative asistate se vor organiza, conform standardelor ARACIS, față în față și/sau online sincron prin intermediul platformei informatice.

Comunitatea academică a Universității din București face apel la factorii legislativi – Parlamentul și Guvernul României – să completeze legislația aplicabilă în domeniul învățământului superior cu prevederi specifice privind posibilitatea desfășurării în sistem online sau hibrid a activităților de predare/învățare/evaluare pentru programele de studii universitare cu frecvență sau, alternativ, dreptul instituțiilor de învățământ superior de a adopta reglementări proprii în acest sens, în baza bunelor practici validate în perioada celor doi ani de predare/învățare online.

Textul integral al Hotărârii poate fi consultat aici.

N-ai reușit să te înscrii la coLABORATORUL de IDEI 4.0? Avem vești bune pentru tine: am prelungit înscrierile până pe 15 octombrie
Citește mai departe...
Anunț privind desfășurarea activității didactice și administrative la Universitatea din București în ziua de 8 octombrie 2025
Citește mai departe...
Vrei pe viitor să ai posibilitatea să fii și profesor în învățământ : Inscrieri la cursuri de certificare pentru profesia didactică
Citește mai departe...
Completează și tu formularul pentru raportul anual privind respectarea Codului Drepturilor și Obligațiilor Studențești (CDOS)
Citește mai departe...
București - Festivitatea de deschidere a anului universitar 2025-2026: Marți, 30 septembrie 2025, ora 11.00 - FAA-UB
Citește mai departe...
București - Adunarea Generală a tuturor cadrelor didactice, anul universitar 2025-2026: Marți, 30 septembrie 2025, ora 12.30 - FAA-UB
Citește mai departe...
Orarul cursurilor și seminariilor 2025-2026 la FAA, semestrul I
Citește mai departe...
Focșani - cursuri, orar și Festivitatea de deschidere a anului universitar 2025-2026, Faa-UB
Citește mai departe...
Facultatea de Administrație și Afaceri anunță demararea a 2 proiecte destinate sprijinirii Primului student din familie: SUCCES și APOLLO!
Citește mai departe...
Actualizare zilnică - Rezultate Admitere Master FAA - septembrie 2025 - AAMM, CARO, CAEN, EC, APPUE, APESA, ADRU, ARPAM, MC, MAP, PPECS, AAMM EN și MIMB
Citește mai departe...
Rezultate examen licenţă FAA - AA, AP, CE, MK, BA - Septembrie 2025
Citește mai departe...
Repartizarea studenţilor la examenul de licenţă - Septembrie 2025
Citește mai departe...
Actualizare zilnica - Rezultate Admitere Licenţă - Septembrie 2025 - Administraţie Publică, Cibernetică Economică și Administrarea Afacerilor Focșani
Citește mai departe...
Cămin/cazare - Calendar Septembrie 2025, Cerere Cazare, Metodologie, Criterii, Liste etc.
Citește mai departe...
Rezultatele la Admitere Doctorat FAA, SDSA s-au afisat - 28 Iulie 2025
Citește mai departe...
Actualizare zilnică - Rezultate Admitere Master FAA - iulie 2025 - SMOMV, AAMM, CARO, CAEN, EC, APPUE, APESA, ADRU, ARPAM, MC, MAP, ADA, PPECS și AAMM EN
Citește mai departe...
Actualizare zilnica - Rezultate Admitere Licenţă - Iulie 2025 - Marketing, Administrarea Afacerilor, Administraţie Publică, Business Administration, Cibernetică Economică și Administrarea Afacerilor Focșani
Citește mai departe...
Admiterea pentru domeniul de doctorat Administrarea Afacerilor
Citește mai departe...
Concurs de planuri de afaceri: Startup EcoHub – ediția a II-a Câștigă o experiență internațională la Conferința Ecomondo din Italia!
Citește mai departe...
Prof. univ. dr. Mihaela Simionescu a fost aleasă membru al Consiliului Național al Cercetării Științifice
Citește mai departe...
We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.